DIMP er DBH/DBH-Fs dataleveringsportal. Her leveres all rapportering til DBH/DBH-F. Tjenesten krever en personlig brukerprofil hvor tilgangsnivå vil variere i henhold til hvilke roller du er tildelt i rapporteringssystemet. Brukere aksepterer brukervilkårene ved å benytte tjenesten. Hver institusjon kan ha en eller flere brukeradministratorer som kan registrere brukerprofiler.
Brukertilgang
Tilgangskontroll i DIMP er basert på en kombinasjon av område og roller man er tildelt. Hver bruker vil ha en personlig brukerprofil som består av minst et område og en tillatelse, hvor tilgangsnivået vil være avhengig av hvilke oppgaver som skal utføres.
Fra 2022 er det mulig å benytte Feide til innlogging. Merk at Feide er såkalt opt-in. Det vil si at før en organisasjon kan ta i bruk en tjeneste må organisasjonen aktivere pålogging til tjenesten. Dette gjøres i Feides kundeportal av en Feide-administrator hos hver vertsorganisasjon (tilsvarende institusjon i DIMP).
Områder i DIMP:
Roller i DIMP
I tillegg er følgende områder og tillatelser knyttet til DIMP:
Brukervilkår
Til enhver tid regulerer gjeldende brukervilkår forholdet mellom HK-dir og brukere av statistikkportalen og DIMP. Det er viktig at bruker gjør seg kjent med vilkårene. Vilkårene gjelder så lenge man bruker statistikkportalen/DIMP, og er bindende også etter at bruk av statistikkportalen/DIMP har opphørt. Gjeldende plikter og rettigheter